Na Eurobaseballu přes 200 novinářů


Důležitost sportovní akce se pozná také dle toho, kolik dorazí žurnalistů. Na letošním šampionátu je jich opravdu dost. Akreditovalo se přes 200 novinářů z celého světa.

Jen málo fanoušků však má ponětí o tom, co přesně práce novináře obnáší. Většina z nich již před samotnou akcí řeší logistiku, musí su nastudovat rozlosování turnaje a co nejlépe naplánovat všechny přesuny, vybírat předpokládané top duely již ve skupině. Samozřejmostí je skvělá znalost daného sportu i specifické hantýrky.

V průběhu turnaje mají novináři připravené své zázemí, kde mají k dispozici vše, co potřebují k práci. Zároveň se po zápase můžou dostat přímo k hráčům, aby získali čerstvé ohlasy. Musí ale dodržovat jasná pravidla. Nemohou například hráče žádat o podpisy, selfie fotky a podobně. V opačném případě by jim organizátor akce mohl odebrat akreditaci.

S koncem zápasu pro novináře práce teprve začíná. Sepisují reportáž o utkání, přepisují rozhovory. V případě tištěných médií se vše musí stihnout před uzavírkou. Fotografové zase upravují fotky a posílají je do svých fotobank.

Televize? Logistická operace!

Jak přiznává Jakub Stařík z České televize, práce na Eurobaseballu začala pro celý tým již před několika měsíci. „Dohoda o vysílání Eurobaseballu vznikla v dubnu nebo květnu a prakticky hned začaly přípravy. Potřebovali jsme udělat sadu pravidel, Baseballovou abecedu, což vzalo dost času. Připravovali jsme archivní videa. Chystali jsme grafiky. Práce bylo spoustu. Museli jsme zarezervovat lidi i techniku.“

Česká televize má dlouholeté zkušenosti s přenosy z různých sportovních akcí. Jak přiznává Jakub Stařík, mistrovství Evropy v baseballu bylo specifické. „Museli jsme vytvořit celý produkt. Baseball se u nás vysílá málokdy. Když přebíráme například mistrovství světa v rugby, vše dostaneme a v uvozovkách pouze nakomentujeme,“ uzavírá.

Starší články
Weby ČBA na doménách baseball.cz používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací